Tips om goedkoop aan schermspullen te komen

Overweeg jij om te gaan schermen? Hartstikke leuk. De kans is groot dat jij inmiddels al een vereniging hebt gevonden waar jij je bij aan kunt sluiten. Voordat je kunt beginnen met schermen, moet je echter ook over de juiste spullen beschikken. En dit zijn er nogal wat binnen de schermsport. Zo moet je bijvoorbeeld beschermende kleding, een masker en sabel, degen of floret hebben. Al met al vallen de kosten voor de aanschaf van deze benodigdheden behoorlijk hoog uit, zeker wanneer je alles nieuw koopt. Wil jij besparen op de aankoop van schermbenodigdheden? Dan ben je hier aan het juiste adres. Wij geven je in deze tekst namelijk een aantal tips om goedkoop aan schermspullen te komen!

Online kopen

Vroeger moest je naar een speciale sportzaak om schermspullen aan te schaffen. Tegenwoordig kun jij de benodigdheden ook via internet aanschaffen. Heb jij een site gevonden met alle spullen? Ga dan niet direct over tot aankoop. Waarom niet? Omdat je mogelijk geen korting krijgt op de betreffende site. Zoek daarom altijd even verder. Wie weet kom jij op een andere site wel veel betere aanbiedingen op producten voor het schermen tegen. Wanneer jij alles al gekocht hebt, kom je dus bedrogen uit. Maak daarom altijd eerst een vergelijking als jij wilt besparen op schermspullen.

Tweedehands schermspullen kopen

Lukt het jou niet om een kortingscode of korting te bemachtigen op het internet? Dan betekent dit natuurlijk niet dat jij maar het duurste van het duurste moet kopen. Heb je bijvoorbeeld al eens gekeken naar de mogelijkheid om schermspullen tweedehands over te nemen? Misschien ken jij wel iemand die jarenlang geschermd heeft, maar inmiddels gestopt is. Met een beetje geluk heeft hij of zij de spullen nog bewaard. Jij kunt ze dan vast voor aanzienlijk minder geld overnemen dan wanneer je alles nieuw zou kopen.

Leasen

Ben jij net lid geworden van een schermclub? Vraag dan altijd eerst hoe het met de kleding en materialen zit. De meeste clubs laten schermers zelf voor hun spullen zorgen, maar soms is er wat mogelijk. Zo zijn er bijvoorbeeld schermvereniging die leden de mogelijkheid bieden de benodigdheden te leasen. Hiervoor wordt ieder jaar een vast bedrag betaald. Op deze manier betaal jij de schermspullen in gedeeltes en hoef je niet het gehele bedrag in een keer op te hoesten. En stop je met schermen? Dan blijf jij niet met de schermspullen zitten. Deze blijven dan namelijk in bezit van de vereniging.